Soloppgang Sogndalsdalen – historien bak bildet

Sammen med tre venner dro jeg i januar 2014 på tur til en privat hytte på fjellet Oksli i Sogndalsdalen. Vi hadde sett på værvarselet og og det var meldt godt vær fra og med tirsdag kveld og hele onsdagen, så det var en gylden mulighet til å få fin skikjøring og fine bilder.

Vi kjørte mot dalen og gikk oppover tirsdag ettermiddag i grått vær. Etter noen timers gange med store sekker fant vi hytten, og begynte det møysommelige arbeidet med å grave den frem.

Hytten etter noen timers graving.
Etter at alle dører og vinder var gravd fram spiste vi middag og ventet på at himmelen skulle lette. I nitiden på kvelden var det blitt helt klart, og vi tok en tur oppover mot Lammanipa. Jeg fikk tatt noen bilder av månen og fjellene vi omringet oss selv
Dagen etter stod jeg opp før lyset kom, og planla hva jeg ønsket å ta bilde av. Jeg tok også dette bilde av fotostativet mitt, som viser hvor kaldt det var illøpet av natten.
I det solen begynte å skinne på de høyeste toppene tok jeg dette bildet av Skjerdingane. Bildet er tatt med et Sony A99 med 24-70mm, f/5, lukkertid 0,5sek, ISO 100
Når solen etterhvert begynte å varme fikk vi alle flere fine turer ned siden og det var tett mellom smilene. Fra venstre: Ivar Løvik, Bård Basberg (fotografen), Henning S. Skjetne & Øystein Uglum Henjum. Takk for turen

Kjøp bildet

Bilder du har sett på

Du har ikke sett noen bilder ennå.