Levering, fornøydgaranti og angrerett

Når og hvordan blir bildet ditt sendt

Frakt er alltid inkludert i prisen, ingen minstepris.

Fotoduk med aluramme levering og leveringstid

Fotoduk bilder er ferdig trykket til første tirsdag eller torsdag som kommer etter 5 arbeidsdager.

Fotoduk bilder leveres alltid med Postnord MyPack til privat-adresser (sporing for MyPack) og PostNord på døren til firmaadresser (på dagtid), men du kan selvfølgelig hente selv på trykkeriet på Sofiemyr i Oppegård om du ønsker det.

Aluminiumsbilder leveringstid

Aluminiumsplatebilder er ferdig trykket til den tirsdag eller torsdag som er nærmest etter 5 arbeidsdager. 

Aluminumsbilder levering INNENFOR Oslo+Follo

Innenfor Oslo-området + Oppegård, Ski, Vestby leverer vi aluminiumsbilder med budbil til firmaadresser og privatadresser på dagtid. Hva som faller innenfor Oslo-området er ingen rett linje, så spør om du er usikker. 

Gratis levering omfatter hverdager mellom 8 og 16, på valgfri dag. Hjemme eller på en firmaadresse. Fortell oss hvilken dag som passer for deg og om du ønsker levering på en annen adresse. Sjåføren kan om ønskelig ringe når de kjører fra trykkeriet på Sofiemyr i Oppegård. Aluminiumsbilder må behandles forsiktig i transport og kjøres derfor kun direkte fra trykkeriet, eller du kan hente der selv. Hvis du ikke er hjemme som avtalt for å ta imot må sjåføren kjøre tilbake med bildet, og vi må derfor ta 500,- kr for ny utkjøring. Utkjøring på bestemte klokkeslett er mulig, men medfører ekstra kostnad på kr 500,- for å dekke dette.

Trykkeriet ligger på Sofiemyr i Oppegård og vil du hente bildet selv er det bare å si ifra

Aluminiumsbilder levering UTENFOR Oslo+Follo

Utenfor Oslo+Follo-området leveres mindre aluminiumsbilder med Postnord MyPack til privat-adresser (sporing for MyPack) og PostNord dør til dør for firma-adresser (på dagtid)

Er aluminiumsplatebildet 140x100cm, 140x70cm, 150x50cm, 150x150cm eller større og bor du utenfor Oslo-området? Vi kan per i dag desverre ikke sende så store bilder på aluminiumsplate, de må leveres med budbil eller hentes på trykkeriet. Årsaken til dette er at aluminiumsplater er veldig sårbare for skader under transport, og for ekstra store bilder blir kostnadene til sikker emballering uhensiktsmessig dyrt.

Fotoduk bilder med aluminiumsramme (som også er meget stilrent og i tillegg lyddempende) kan vi sende til hele landet, og vi anbefaler dette alternativet. 
Ta kontakt om du lurer på noe.

PS. Du kan også hente bildet selv på trykkeriet vårt på Sofiemyr i Oppegård kommune. 

Lerretsbilder og fotoplakater levering og leveringstid

Lerretsbilder har 3 - 6 arbeidsdager produksjonstid. Leveringstid etter produksjon er normalt 2 - 3 arbeidsdager. Det betyr at du kan forvente å få bildet mellom 5 og 9 arbeidsdager etter bestilling.

Lerretsbilder og fotoplakater til privatpersoner sendes med Posten Servicepakke (sporing for Posten), til ditt nærmeste postkontor.
Bestillinger som har leveringsadresse hos et firma, leveres på dagtid med Bring Bedriftspakke dør til dør.

Tiden varierer såpass mye fordi alle bilder lages på bestilling i Norge, og det kommer da an på hvor mange andre bestillinger som ligger foran i køen. Si ifra om du har dårlig tid, så kan det godt hende at vi kan få bildet ut døra raskere.

Vil du ha lerretsbildet levert på døren?

Lerretsbilder sendes fraktfritt som servicepakke til nærmeste postkontor. Posten har en enkel tjeneste hvor du kan bestille utkjøring på kveldstid for en rimelig pris. Avhengig av bildestørrelse, men rundt 100kr. Dette kan være kjekt hvis du har lang vei til postkontoret eller ingen/liten bil. Så fort du har fått sporingsnummeret og bildet er på vei kan du spore bildet på Posten.no og bestille det der. Mer info om tjenesten hos Posten.

Angrerett

Når varen er fremstilt etter dine spesifikasjoner, det vil si varer som er fremstilt på bakgrunn av dine individuelle valg eller dersom varen har fått et tydelig personlig preg, er det ikke angrerett. http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/angre-+og+bytterett/har-jeg-angrerett

Den normale angretten bortfaller altså siden vi trykker bildene på bestilling, men vi vil selvfølgelig at du skal føle deg trygg på å kjøpe bilder usett fra oss, så derfor har vi en fornøydgaranti.

Vår fornøydgaranti – Din trygghet

Vi er generelt fleksible, fordi fornøyde kunder og gode referanser er den viktigste markedsføringen vi har. Fornøydgarantien er vår måte å vise at vi står bak kvaliteten på det vi selger deg. Vår fornøydgaranti varer i 30 dager fra du har mottatt bildet, så husk å si ifra så fort som mulig.

Det er viktig å skille mellom de tilfellene hvor du har valgt et motiv som ikke passet inn i stua, du har valgt feil størrelse eller lignende., og om du er misfornøyd med bildets kvalitet som betyr at du reklamerer på det. Se neste avsnitt.

Hvis du angrer på kjøpet kan du sende bildet til oss bildet i retur etter avtale. Du må dekke frakt og vi trekker fra 30% av kjøpsprisen for å begrense tapet vårt. Bildet er trykket spesielt for deg etter dine valg, og vi kan ikke selge det videre til full pris. Du som avsender er ansvarlig for bildet under transport tilbake oss og frem til vi har mottatt bildet fra Posten eller fra deg personlig. Bildet vi mottar må være 100% uskadet og som nytt, i original emballasje, evt med ytterligere emballasje utenpå. Tilbakebetaling av de restenede 70% av kjøpsprisen blir gjort til samme betalingsmetode som du brukte ved kjøpet innen rimelig tid.

Returbilder vil kunne bli solgt til nedsatt pris i butikken etter en grundig sjekk.

Reklamasjon - produksjonsfeil / kvalitetsfeil på bilde

Reklamasjon på produksjonsfeil / mangler ved bildet du har mottatt har selvfølgelig ingen 30 dagers grense. Som et varig produkt som er ment til å vare mer enn 2 år, er reklamasjonstiden på veggbilder 5 år. 

Selv om den absolutte fristen er to eller fem år, må du reklamere innen rimelig tid fra du oppdaget mangelen. Hvis ikke, kan du miste kravet ditt mot selger. fra Forbrukerradet.no

Vi vil helst at du oppdager feil så fort som mulig slik at vi får ryddet opp så fort som mulig, da det er lite sansynlig at denne typen varer skal utvikle en mangel over tid. Ved reklamasjon vil vi gjøre det vi kan for å rette opp i feilen, som i de fleste tilfeller betyr opptrykk av nytt bilde.

Vi er svært opptatt av å tilby høy kvalitet, både på bilder og trykking av de. Bildene trykkes av erfarne fagfolk, ett og ett på bestilling. Det er ingen masseproduksjon, kun norsk fagkompetanse og håndtverk. Men feil kan selvfølgelig skje. Det kan ha skjedd på grunn av feil på produksjonsutstyr, eller noen kan ha gjort en menneskelig feil som ikke har blitt oppdaget eller blitt synlig før utsending. Det kan også skje at fotografen har gjort noe feil med bildefilen som ikke blir godt synlig før det trykkes opp i stor størrelse. Uansett årsak så finner vi ut hva som har skjedd, retter opp, og trykker opp nytt bilde og sender kostnadsfritt. Klarer vi ikke å gjøre deg fornøyd med erstatningsbilde så får du kjøpesummen og returporto refundert mot tilbakesending av bildet.

Bildet er skadet under transport

Vi har selvfølgelig ansvaret for bildet frem til du har fått det utlevert. Det skjer desverre fra tid til annen at transportører ødelegger et bilde. Bildene er med sin store størrelse sårbare i forhold til andre små og kompakte pakker. Det vi trenger fra deg da er en epost som beskriver skaden og fortrinnsvis et par bilder som viser skaden, slik at vi kan ta det videre med transportøren. Vi sender deg uansett nytt bilde så fort som mulig. Hvorvidt vi trenger det skadede bildet i retur er en vurderingssak fra gang til gang.


↑ Hopp til toppen