Angrerett, reklamasjon og transportskader

Transportskader

Vi har selvfølgelig ansvaret for bildet frem til du har fått det utlevert. Det skjer desverre fra tid til annen at transportører ødelegger et bilde. Bildene er med sin store størrelse sårbare i forhold til andre små og kompakte pakker. Det vi trenger fra deg da er en epost som beskriver skaden og fortrinnsvis et par bilder som viser skaden, slik at vi kan ta det videre med transportøren. Vi sender deg uansett nytt bilde så fort som mulig. Hvorvidt vi trenger det skadede bildet i retur er en vurderingssak fra gang til gang.

Angrerett

Når varen er fremstilt etter dine spesifikasjoner, det vil si varer som er fremstilt på bakgrunn av dine individuelle valg eller dersom varen har fått et tydelig personlig preg, er det ikke angrerett. http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/angre-+og+bytterett/har-jeg-angrerett

Den normale angretten bortfaller altså siden vi trykker bildene på bestilling, men som du kan lese ovenfor gir vi deg i praksis bedre vilkår. Vi vil selvfølgelig at du skal føle deg trygg.

Bestilt feil størrelse eller feil motiv?

I de fleste tilfeller vil vi kunne ta bildet i retur, så lenge det er helt uten skader og slitasje. Bildet må sendes oss, etter avtale i komplett orginal emballasje.  Du betaler kun returporto. Ta kontakt via kontaktskjemaet og fortell hvorfor du vil returnere bildet og hvilken bestilling det gjelder, så får du en bekreftelse tilbake på retur.

Vi gir deg da en rabatt tilsvarende prisen på det første bildet på det nye bildet. Har du bestilt et for stort bilde og vil bytte i et mindre kan vi desverre ikke refundere mellomlegget, men du vil kunne benytte kreditten på et bilde nr 2 nå eller senere. Har du bestilt et for lite bilde først, som altså koster mindre, betaler du kun mellomlegget for å kjøpe et større bilde.

Reklamasjon – produksjonsfeil

Reklamasjon på produksjonsfeil / mangler ved bildet du har mottatt har selvfølgelig ingen 30 dagers grense. Som et varig produkt som er ment til å vare mer enn 2 år, er reklamasjonstiden på veggbilder 5 år.

Selv om den absolutte fristen er to eller fem år, må du reklamere innen rimelig tid fra du oppdaget mangelen. Hvis ikke, kan du miste kravet ditt mot selger. fra Forbrukerradet.no

Vi vil helst at du oppdager feil så fort som mulig slik at vi får ryddet opp så fort som mulig, da det er lite sansynlig at denne typen varer skal utvikle en mangel over tid. Ved reklamasjon vil vi gjøre det vi kan for å rette opp i feilen, som i de fleste tilfeller betyr opptrykk av nytt bilde.

Kvalitetsfeil på bilde

Vi er svært opptatt av å tilby høy kvalitet, både på bilder og trykking av de. Bildene trykkes av erfarne fagfolk, ett og ett på bestilling. Det er ingen masseproduksjon, kun norsk fagkompetanse og håndtverk. Men feil kan selvfølgelig skje. Det kan ha skjedd på grunn av feil på produksjonsutstyr, eller noen kan ha gjort en menneskelig feil som ikke har blitt oppdaget eller blitt synlig før utsending. Det kan også skje at fotografen har gjort noe feil med bildefilen som ikke blir godt synlig før det trykkes opp i stor størrelse. Uansett årsak så finner vi ut hva som har skjedd, retter opp, og trykker opp nytt bilde og sender kostnadsfritt. Klarer vi ikke å gjøre deg fornøyd med erstatningsbildet så får du kjøpesummen og returporto refundert mot tilbakesending av bildet.

Lanseringskampanje ny nettbutikk - 25% på alle bilder til og med 20. nov! Fjern