Angrerett, reklamasjon og transportskader

Transportskader

Vi har selvfølgelig ansvaret for bildet frem til du har fått det utlevert. Det skjer desverre fra tid til annen at transportører ødelegger et bilde. Bildene er med sin store størrelse sårbare i forhold til andre små og kompakte pakker. Det vi trenger fra deg da er en epost som beskriver skaden og fortrinnsvis et par bilder som viser skaden, slik at vi kan ta det videre med transportøren. Vi sender deg uansett nytt bilde så fort som mulig. Hvorvidt vi trenger det skadede bildet i retur er en vurderingssak fra gang til gang.

Angrerett

Når varen er fremstilt etter dine spesifikasjoner, det vil si varer som er fremstilt på bakgrunn av dine individuelle valg eller dersom varen har fått et tydelig personlig preg, er det ikke angrerett. http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/angre-+og+bytterett/har-jeg-angrerett

Den normale angretten bortfaller altså siden vi trykker bildene på bestilling, men vi finner alltid en god løsning.  Vi vil selvfølgelig at du skal føle deg trygg.

Bestilt feil størrelse eller feil motiv?

Så lenge bildet sendes tilbake (avtal per e-post først) og er uskadet, vil vi enten kunne refundere 70% av prisen du betalte, eller du kan få tilsvarende kr i rabatt på  et nytt bilde. Ta kontakt via kontaktskjemaet og fortell hvorfor du vil returnere bildet og hvilken bestilling det gjelder, så får du en bekreftelse tilbake på retur.

Reklamasjon – produksjonsfeil

Reklamasjon på produksjonsfeil / mangler ved bildet du har mottatt har selvfølgelig ingen 30 dagers grense. Som et varig produkt som er ment til å vare mer enn 2 år, er reklamasjonstiden på veggbilder 5 år.

Selv om den absolutte fristen er to eller fem år, må du reklamere innen rimelig tid fra du oppdaget mangelen. Hvis ikke, kan du miste kravet ditt mot selger. fra Forbrukerradet.no

Vi vil helst at du oppdager feil så fort som mulig slik at vi får ryddet opp så fort som mulig, da det er lite sansynlig at denne typen varer skal utvikle en mangel over tid. Ved reklamasjon vil vi gjøre det vi kan for å rette opp i feilen, som i de fleste tilfeller betyr opptrykk av nytt bilde.

Kvalitetsfeil på bilde

Vi er svært opptatt av å tilby høy kvalitet, både på bilder og trykking av de. Bildene trykkes av erfarne fagfolk, ett og ett på bestilling. Det er ingen masseproduksjon, kun håndtverk og mange års fagkunnskap. Men feil kan selvfølgelig skje. Det kan ha skjedd på grunn av feil på produksjonsutstyr, eller noen kan ha gjort en menneskelig feil som ikke har blitt oppdaget eller blitt synlig før utsending. Uansett årsak så finner vi ut hva som har skjedd, retter opp, og trykker opp nytt bilde og sender kostnadsfritt. Klarer vi ikke å gjøre deg fornøyd med erstatningsbildet så får du kjøpesummen og returporto refundert mot tilbakesending av bildet.

Bilder du har sett på

Du har ikke sett noen bilder ennå.

Bildekategorier